11 Mayıs 2016 Çarşamba

McClelland Stave-Aged Virginia 35 Ribbon

Sertlik: Az-Orta
Aroma: Az-Orta
Lezzet:Orta
Kesim:Ribbon
İçerik: Virginia
Derecelendirme: ✪✪✪✪













Kutunun üstünü okuduktan ve bourbon aromasını gördükten sonra açıkçası alıp almama konusunda tereddüt etmiştim. McClellandın 35 . yılı şerefine portföyüne kattığı beni şaşırtan bir ürün oldu. Saf tütğn seven birisi olarak, TPT gibi aroması ortaya yakın olan tütünümüzü epey beğendim diyebilirim.


Öncelikle sunum Frag Morton Celllardan alışık olduğumuz sunum. İçersinden çıkan, tütün yıllandırmakta kullanılan fıçı parçası(kibar tabirle tahta, net tabirle kütük!) ile güzel bir sunum yaptığını düşünüyorum. Aroma tam anlamıyla kütüğe işlemiş vaziyette. Bourbon aroması içeren, fırınlanmış virginianın çayımsı-ekşimsi, tatlılı lezzetini bulabilabileceğimiz hoş bir lezzet.
Ribbon kesimi ile kolay dolum sunan ve yeni başlayanlara da hitap eden bir ürün. Yanışı da dolumu kadar rahat, yalnız çoğu kez ısınma problemi yaşadım bu tütünde. Yavaş içim şart.

Kesinlikle boğmayan ve dil ısırması yapmayan bir viski aroması çok iyi fermente edilmiş. Bu tütünü hediye ettiği için, McClellandın geçmiş 35.yılını bir kere daha gururla kutlayasım geldi.
Bir yandan bourbon aroması ile ağzınız şenlenirken bir yandanda doğal virginia tadını hissettiriyor. Hele hele akşam yemeğinden sonra bir bardak şarap bu tütüne eşlik ediyorsa değmeyin bu keyfe. Bourbon aroması olmasına rağmen viski için nikotin düzeyi ve lezzetin eksik kaldığını gözlemledim ama şarap ile birbirini anahtar kilit gibi tamamlayan bir virginia olmuş.


Beni aromatik olmasına karşın dil ısırması yaşatmayarak epeyce şaşırtan, her daim elimin altında bulunduracağım, hem kaliteli aromayı hem doğal tütün tadını alabildiğim piyasadaki nadir ürünlerden. En az bir kerede olsa herkesin denemesini tavsiye ederim...


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkürler...

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *